Czym się różni silnik TSI od TFSI ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gery67
    Drive
    • 2010
    • 51

    Czym się różni silnik TSI od TFSI ?

    Zamieszczone przez krzysiek1974
    Niemniej analizując za i przeciw wybór mój padł na O2.
    No to pozostaje życzyć szerokiej :-)
  • JOY
    Rider
    • 2008
    • 641

    #2
    Czym się różni silnik TSI od TFSI ?

    Tak mnie coś tknęło, a nie mogę znaleźć.

    Komentarz

    • fernando
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1890

      #3
      Obydwa silniki to turbodoładowane jednostki FSI (Fuel Stratified Injection - z bezpośrednim wtryskiem paliwa).
      TFSI (Turbo Fuel Straight Injection) mają wyższe ciśnienie doładowania i nie występują we wszystkich wersjach silnikowych, w któych występują TSI (nie są dla nich bezpośrednią alternatywa).
      Z kolei silniki TSI (Turbocharger Supercharger Injection - z bezpośrednim wtryskiem, doładowane za pomocą kompresora i turbosprężarki) to jakby kolejne rozwinięcie silnika FSI. Chodzi tu o wyciśnięcie jak największej mocy z małej pojemności...
      Nie jestem natomiast pewien, czy oznaczenie przy silniku 1,4 TSI 122KM nie ma trochę charakteru marketingowego i nie oznacza Turbo Straight Injection czyli bezposredni wtrysk + turbo z niskim ciśnieniem doładowania, bo to trochę mało, jak na doładowanie mechaniczne i turbo

      Komentarz

      • Klauzero
        Rider
        • 2008
        • 575

        #4
        ZTCW TSI to najnowsze konstrukcje VW z kompresorem i/lub turbo. Najpopularniejsze jednostki o pojemności 1.4 oraz 2.0 - montowane np. w Scirocco.
        Generalnie jest to TFSI (określenie Volkswagena łączące wtrysk bezpośredni benzyny z turbodoładowaniem) z podwójnym doładowaniem (nie mylić z bi-turbo).

        Widzę, że pisałem z fernando niemal równocześnie W każdym razie, dobrze że o tym samym.
        Mądry Polak po ©kodzie...

        Komentarz

        • JOY
          Rider
          • 2008
          • 641

          #5
          Dzięki Panowie.
          Czy to znaczy że w moim autku oprócz turbosprężarki mam jeszcze kompresor ?

          Komentarz

          • Klauzero
            Rider
            • 2008
            • 575

            #6
            1.8 TSI BZB - to wbrew nazewnictwu TFSI, więc jest to FSI+Turbo.
            Mądry Polak po ©kodzie...

            Komentarz

            • JOY
              Rider
              • 2008
              • 641

              #7
              :roll: o jejku :roll:

              Komentarz

              • fernando
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1890

                #8
                JOY, jak napisał Klauzero, silnik BZB to właśnie TFSI, który został nazwany TSI w Seatach, Skodach i Volkswagenach (o dziwo w Audi nie!).

                Komentarz

                • JOY
                  Rider
                  • 2008
                  • 641

                  #9
                  Jeszcze raz dzięki Wam, bo grupie VW to nie, bo zagmatwali maksymalnie, pewnie zadziałał marketing bo jak wiadomo: Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze

                  Komentarz

                  • Macko
                    Drive
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 69

                    #10
                    Zamieszczone przez fernando
                    JOY, jak napisał Klauzero, silnik BZB to właśnie TFSI, który został nazwany TSI w Seatach, Skodach i Volkswagenach (o dziwo w Audi nie!).
                    O ile pamiętam to w homologacji /Skoda/ jest napisane TFSI.
                    Na fakturze też miałem TFSI.
                    TSI to tylko dla marketingu wymyślili 8)
                    Pozdr.
                    Macko

                    Komentarz

                    • Klauzero
                      Rider
                      • 2008
                      • 575

                      #11
                      Audi, jako marka premium nie może pozwolić sobie na takie niedomówienia marketingowe...
                      Mądry Polak po ©kodzie...

                      Komentarz

                      • Hanz2k
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 522

                        #12
                        Zasłyszane - TFSI to wyłącznie silnik 2,0 opracowany przez VW. TSI pojawiło się wraz z silnikiem 1,8TSI opracowanym przez Audi. Aktualny silnik 2,0TSI to rozwinięcie silnika 1,8TSI a 2,0 TFSI wychodzi z produkcji.
                        Hanz2k
                        1,8 T by MT
                        :admin: bo nie użyłem Szukaj

                        Komentarz

                        • JOY
                          Rider
                          • 2008
                          • 641

                          #13
                          ...czyli marketing, czyli pieniądze. No ale przynajmniej ja już wiem czym jeżdżę

                          Komentarz

                          • twin
                            Rider
                            • 2008
                            • 288

                            #14
                            Jesli juz marketing to raczej blad w marketingu. Nazywac inaczej te same silniki , inaczej a jednak podobnie to tworzy niepotrzebne zamieszanie.
                            PS
                            W swiadecetwie homologacji pisze silnik 1.8 TSI , producent Audi AG.

                            Komentarz

                            • krz_p
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 164

                              #15
                              Zamieszczone przez Hanz2k
                              Aktualny silnik 2,0TSI to rozwinięcie silnika 1,8TSI a 2,0 TFSI wychodzi z produkcji.
                              to ten sam silnik co wcześniej z pewnymi zmianami jak np. dolot i umiejscowienie filtra powietrza, a nie rozwinięcie 1.8TSI
                              Golf V GTI

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez twin
                                to tworzy niepotrzebne zamieszanie.
                                poprawka: bardzo POTRZEBNE zamieszanie
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • twin
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 288

                                  #17
                                  Potrzebne a w jakim celu ? Chyba dla zabicia czasu ...
                                  To troche w stylu kawalu : 2 juhasow zobaczylo jeza i sie kloci o nazwe ,
                                  jeden mowi : To je iglok !
                                  a drugi : Nie ! to je spilok !
                                  I tak w kólko ...
                                  Przyszedl baca i mowi : nie mocie racji ... to nie je iglok ani spilok ! To je KOLCOK !!

                                  )

                                  Komentarz

                                  • MiKruS
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7976

                                    #18
                                    Myślę, że przyczyna jest zupełnie prozaiczna.

                                    Volkswagen wprowadził grupę silników o oznaczeniu FSI, zeby każdy przeciętny zjadacz chleba dowiedział się z czasem, ze FSI to oznaczenie superoszczędnych i superdynamicznych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

                                    Niedługo dołączył do tego silnik 2.0 TFSI, czyli owy FSI z doładowaniem.

                                    Ponieważ z czasem okazało się, ze silniki FSI są kompletną kupą, bo są mułowate i wcale nie palą mało, dlatego VW wymyślił (bardzo dobrze zresztą IMO), ze zacznie oferować silniki o małej pojemności, ale z dużą mocą dzięki ich doładowaniu.

                                    Tak tez narodziła sie rodzina silników "TSI". Oznaczają one ni mniej ni więcej tylko doładowane motory z bezpośrednim wtryskiem.
                                    Proste...

                                    Na tej samej zasadzie TDI jest synonimem "turbodiesla" choć w rzeczywistości rozwinięcie skrótu informuje, że jest to doładowany diesel z wtryskiem (w domyśle bezpośrednim).

                                    Tak jest po prostu prościej, praktyczniej, krócej i ładniej. I to tyle IMO - nie ma raczej większej filozofii.. I wbrew pozorom nie jest to żadna niekonsekwencja tylko wręcz przeciwnie.
                                    TDI 205PS

                                    Komentarz

                                    • Klauzero
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 575

                                      #19
                                      MiKruS, wszystko się zgadza, ale o ile w przypadku TDI łatwo można wywnioskować, iż jest to skrót do "Turbodiesel Direct Injection", to przy TSI można mieć już wątpliwości czy literka "F" znana z Audi gdzieś się w Skodzie/Seacie/WV zapodziała, czy też jest to nowy engine. Pewną podpowiedzią, jest pojemność silnika - jeśli 1.4, to zdecydowanie TSI, choć wersja 120 KM ma pojedyncze doładowanie, ale przy 1.8, czy 2.0 można mieć wątpliwości.
                                      Mądry Polak po ©kodzie...

                                      Komentarz

                                      • twin
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 288

                                        #20
                                        Tak jest po prostu prościej, praktyczniej, krócej i ładniej. I to tyle IMO - nie ma raczej większej filozofii.. I wbrew pozorom nie jest to żadna niekonsekwencja tylko wręcz przeciwnie.

                                        To wszystko prawda co napisales wczesniej o wprowadzaniu FSI i TSI ale moim zdaniem i tak byla to niekonsekwencja w nazewnictwie.
                                        Oznaczenia byly 3 literowe a tu nagle pojawil sie twor 4 literowy. Gorzej to brzmi, gorzej wymowic i zapewne koncern wybral koncowo TSI a nie TFSI zeby nie kojarzyc wiecej TSI z wycofywanym FSI. W Skodzie to nastapilo od razu byc moze z powodu tego ze TSI trafilo tam pozniej niz w VW a moze bylo jeszcze inaczej . Moze chcieli sobie miec rozne oznaczenia w ramach koncernu ? A moze nie rozmawiali ze soba ? albo jeden dyr. tak sobie zdecydowal i juz ? Pamietam zawsze zmieszanie na twarzach dealerow w VW gdy pytalem o silnik TSI a oni mnie poprawiali ze TFSI. Dodatkowo w Skodzie byly dostepne ulotki ze do TSI zalacana jest benzyna 95.
                                        W VW tego nie wiedzieli i dziwili sie conajmniej a byli tacy ktorzy informowali ze lepiej jezdzic na 98 ...


                                        Klauzero :

                                        [ Dodano: Wto 18 Lis, 08 14:46 ]
                                        Pewną podpowiedzią, jest pojemność silnika - jeśli 1.4, to zdecydowanie TSI, choć wersja 120 KM ma pojedyncze doładowanie, ale przy 1.8, czy 2.0 można mieć wątpliwości.
                                        Dlaczego masz watpliwosci w zaleznosci od pojemnosci silnika ?
                                        Przeciez oznaczenie TSI nie zalezy od ilosci doladowan.
                                        Pozatym zgubienie literki F to co to za problem z rozszyfrowaniem ? - to tylko Fuel ...

                                        TFSI - Turbocharged Fuel Stratified Injection,
                                        TSI - Turbocharged Stratified Injection,

                                        Komentarz

                                        • Klauzero
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 575

                                          #21
                                          twin, w zasadzie tak - masz rację, ale dla mnie TSI (choć jest tylko określeniem rodzaju zastopowanego wtrysku) przywodzi na myśl podwójne doładowanie (turbo+kompresor) - jedynie 1.4 122KM jest wyjątkiem w gamie nowych silników. Potwierdzeniem tego, że można mieć wątpliwości przy pojemności >1.4 jest chociażby ten wątek, w którym piszemy.
                                          Mądry Polak po ©kodzie...

                                          Komentarz

                                          • gebek
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1214

                                            #22
                                            Audi stosuje oznaczenie TFSI zawsze,nawet przy silniku 1.4 125KM wzietym z VW.
                                            A VW oznacza ten motor TSI i to rodzi nieporozumienia.
                                            Tak samo jest z 1.8 160KM..Audi TFSI,a VW TSI.
                                            Zadnych roznic,a dwa oznaczenia i ludzie glupieja.
                                            Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                            Nie synku...to diesel PD.

                                            Honda...the power of dreams.
                                            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                            Komentarz

                                            • twin
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 288

                                              #23
                                              Klauzero : Nie masz racji. 1.8 TSI takze ma pojedyncze doladowanie. Nastepnie 2.0 TSI z tego co wiem takze ma pojedyncze ( tutaj nie jestem pewien wiec niech ktos mnie poprawi jesli tak nie jest ) Jedynie male pojemnosci wymagaja podwojego doladowania aby wykrzesac z nich cos wiecej niz dotychczas. Samo oznaczenie TSI nie mowi o ilosci doladowan wiec moze byc silnik oznaczony z TSI o jednym albo 2 ptrzy tej samej pojemnosci.
                                              I nie widze w tym zadnego zamieszania ani niescislosci. Taka natomiast widze w roznych oznaczeniach w koncernie TSI / TFSI

                                              Komentarz

                                              • gebek
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 1214

                                                #24
                                                twin, dobrze prawisz
                                                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                                Nie synku...to diesel PD.

                                                Honda...the power of dreams.
                                                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                                Komentarz

                                                • MiKruS
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 7976

                                                  #25
                                                  Nie przywiązywałbym mimo wszystko zbyt dużej wagi do nazewnictwa, a już tym bardziej nie doszukiwałbym się w tym jakiś szczególnych zabiegów marketingowych, itd.

                                                  Tak jak wspomnialem - bylo FSI, do ktorego dołączył silnik 2.0 TFSI, ale z czasem koncern odpuścił sobie wolnossące FSI i poszedl w kierunku silników doładowanych - zapewne dla uproszczenia nazywając je TSI.

                                                  W Skodzie i Seacie problem w ogole nie istnieje, bo silniki FSI wypadly z produkcji.
                                                  W Audi zostal nadal 3.2 FSI, wiec może dlatego resztę nazwali TFSI, zeby byla pewna konsekwencja.
                                                  Z drugiej jednak strony w VW nie ma tej konsekwencji i 2.0 oraz 3.2 FSI nadal jest, a reszta ma oznaczenie TSI.

                                                  Mimo wszystko nie doszukiwałbym się tu jakiejś głębszej strategii. Raczej wynika to z etapu "przejsciowego" i pewnie z czasem nazwy silników "zunifikują się".

                                                  [ Dodano: Wto 18 Lis, 08 15:11 ]
                                                  Zamieszczone przez twin
                                                  Klauzero : Nie masz racji. 1.8 TSI takze ma pojedyncze doladowanie. Nastepnie 2.0 TSI z tego co wiem takze ma pojedyncze ( tutaj nie jestem pewien wiec niech ktos mnie poprawi jesli tak nie jest ) Jedynie male pojemnosci wymagaja podwojego doladowania aby wykrzesac z nich cos wiecej niz dotychczas. Samo oznaczenie TSI nie mowi o ilosci doladowan wiec moze byc silnik oznaczony z TSI o jednym albo 2 ptrzy tej samej pojemnosci.
                                                  Ja to zrozumialem tak, ze Klauzero ma na mysli, to ze silnik 1.4 jest jedynym wyjątkiem, bo jest w wersji z jednym jak i dwoma doładowaniami.
                                                  TDI 205PS

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...